Tuesday, August 31, 2010

Alhamdulillah

Alhamdullah puji segala kepada Allah SubhanahuaTaala.. yang memberi rahmat kepada kita semua.. Allah telah memberi aku satu nikmat ketenangan yang amat aku xdapat diucapkan melalui perkataan, walaupon dgn perbuatan.. terima kasih kepada mu ya Allah yg maha Esa.. kepada umat manusia yang beragama ISLAM kita perlulah kembali ke pangkal jalan yang benar.. walaupon kita sibuk dgn bnyk kerja yang tidak dapat di elakkan.. igt lah bahawa Allah lah yang maha memberi ruang kepada kita untuk mengerjakan sesuatu.. sebagai insan yang kerdil, kita perlu lah menyayangi semua ciptaan-Nya.. walaupon ia seekor binatang yang hodoh.. ia tetap ciptaan Allah.. Allah mencipta dengan penuh hikmah.. dan kita perlulah mempelajari drpd apa yang dicipta oleh Allah S.W.T.. 

Ketenangan dan kebahagiaan hanya drpd Allah.. kita perlu mencari ketenangan drpd Allah.. bukan drpd manusia lain.. manusia hanya sebagai perantaraan untuk kita meluahkn perasaan rasa xpuas hati dan apa2 permasalahan.. Drpd Allah kita datang, kepada Allah jua kita kembali.. Sayangilah keluarga,sayangilah pasangan anda,sayangilah sahabat anda,sayangilah islam,sayangilah Rasulullah S.A.W,sayangilah Allah.. 

Walaupon aku hanya mampu berkata2 di sini,tidak bermakna aku membuat perkara yang aku katakn.. kita sama2 memperingati satu-sama lain.. itu lah islam.. itulah sahaja yang kita mampu.. semoga Allah Taala merahmati kita semua.. ASSALAMUALAIKUM

4 comments:

  1. nak tanya laa. camne nak bwat reactions tu?

    ReplyDelete
  2. yg ade funny. interesting. cool tu laaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  3. kau taknak pon follow aku kan. huh! tanak kawan. ahahhahahahahahahaha

    ReplyDelete